Modul 1 - Webinar 3 - Classroom, Google Search

Bună ziua.

Vă rugăm să adresați aici intrebările pentru Armina din ziua a 4-a.

:bangbang: Vă rugăm, asigurați-vă că întrebarea nu se repetă în întrebările de mai jos.

Puteți accesa live-ul pa platforma:

https://digitalnation.ro/pio/live

:bangbang:Puteti accesa webianarul doar logati cu adresa @profesorinonline.ro

Succes!

Buna ziua! Cum arhivam clasele create in anul scolar trecut pe Classroom? Cum apar aceste clase arhivate pe pagina elevilor? Multumesc!

Acestea nu ar trebui sa apara in Classroom-ul de la curs. Aici folosim o alta adresa decat cea personala.

@slavevalentin

Am primit raspunsul la aceasta intrebare in timpul webinarului live. Va multumesc!

Bună ziua! După terminarea cursului, vom mai avea acces la Classroom, la materialele urcate și la adresa de profesor în online?

Buna! doar o scurta perioada la adresa. Este important ca si scoala sa instaleze Google for Education. La materiale, insa, veti avea acces daca le salvati in calculator.

Mulțumesc!:blush:

lun., 14 sept. 2020, 11:41 Iris Ursea via Profesor în Online <digitalnation@discoursemail.com> a scris:

1 Like

Webinariile live vor fi disponibile pe youtube pentru vizualizari ulterioare, dupa terminarea cursului?

Amalia, vom reveni cu un raspuns curand.

1 Like

Buna ziua,

mesajul meu se referă la testul de evaluare de la capitolul 2. Acest test conţine greşeli de conţinut şi de proiectare didactică din perspectiva teoriilor evaluării. Mai exact, există răspunsuri incorecte, cerinţe sau variante de răspuns formulate neclar (care pot fi interpretate diferit în funcţie de context). De exemplu:

La întrebarea 5. consider că răspunsul meu este corect (toate variantele), deoarece pot insera o imagine de tip desen creat (Insert->Drawing->New). În cazul în care doreaţi să vă referiţi doar la opţiunea Insert->Image trebuia specificat în enunţ clar acest lucru.

La intrebarea 3, consider din nou că răspunsul meu este corect, deoarece optiunea Diagram apare in meniul Insert doar pentru prezentari nu şi pentru documente. Dacă doriţi, pot trimite şi capturi de ecran. Daca doreati grafice, e altceva (Chart).

Referitor la întrebarea 1: eu nu am disponibile decât primele 3 opţiuni când acţionez butonul Share (Editor, Viewer, Commenter), ca urmare din nou consider că răspunsul meu este corect. Poate fi discutată varianta acces temporar la vizualizare (practic orice e temporar), dar direct din butonul menţionat nu pot face asta.

Întrebarea 4 sună aşa “Ce poți să faci pentru a putea adăuga un comentariu într-un document? *” Dacă citeşti enunţul şi varianta de răspuns “După tastarea comentariului să apăs ”Comentați”” e foarte neclar unde ar trebui să tastezi comentariul şi pe ce să apeşi Comentaţi (testând opţiunea direct într-un document care îţi aparţine). Trebuia menţionat mult mai clar contextul în enunţ (de exemplu, trebuia să fie menţionat că suntem în situaţia în care documentul a fost partajat de un coleg, că avem rolul de comentator şi că am fost invitaţi să comentăm).

La intrebarea 2 răspunsul meu este validat drept corect, dar e o întâmplare, am făcut o alegere “psihologică”. Pentru că şi aici variantele de răspuns sunt formulate într-o manieră interpretabilă. Dacă cineva are dreptul de a descărca un fişier în Drive, după aceea poate să îi facă oricâte copii doreşte. Adică varianta de răspuns “Pot crea o copie a fișierului în propriul Drive” este discutabilă.

Relevanţa conţinutului evaluat este de asemenea un aspect care ar trebui analizat cu mai multă atenţie. Este relevant, de exemplu, ca un profesor (indiferent de disciplina predată) să cunoască toate modalităţile de a insera un comentariu sau e mai important să cunoască beneficiile salvării fişierelor în Drive, semnificaţia operaţiilor de Upload/Download, de ce este recomandabil să utilizăm comentarii, …?

Vă rog să reanalizaţi formularea întrebărilor şi variantele de răspuns şi să proiectaţi acest test (şi următoarele) corect şi relevant din punct de vedere ştiinţific şi didactic. Punctajele evaluării pe un astfel de test nu sunt corecte. Fiindcă este uzual să fii întrebat la un astfel de curs “cum te-ai simţit” vă mărturisesc că m-am simţit frustrată pe toate planurile (ca un elev, care a fost nedreptăţit, ca un client, care nu a primit un produs la calitatea aşteptată şi ca un profesor care are aşteptări mari de la un astfel de program de formare).

Un alt aspect pe care vă rugăm să îl luaţi în considerare este corectitudinea gramaticală a materialelor didactice publicate.

În momentul în care v-aţi asumat rolul de formator al profesorilor din România v-aţi asumat şi o mare responsabilitate. Vă mulţumim pentru efortul foarte foarte mare de până acum, Îl recunoaştem, îl apreciem. Aţi organizat un proiect foarte necesar, logistic e excelent, este însă esenţial ca materialele didactice să fie de asemenea de înaltă calitate ştiinţifică şi didactică.

PS Am trimis aceste observaţii după evaluare, sâmbătă într-un comentariu privat, dar nu am primit niciun răspuns, ca urmare am publicat mesajul pe forum. Dacă trebuie să mă adresez altcuiva, vă rog să îmi comunicaţi cui şi cum. Mulţumesc!

2 Likes

Cum putem sa iesim (sa ne ”stergem”) dintr-un classroom in care suntem inscrisi ca elev?

Sunt complet de acord cu observațiile făcute.

Am descoperit intre timp…

1 Like

Bună ziua,
două întrebări referitoare la Google Classroom:

  1. Cum putem monitoriza timpul petrecut de un elev în Google Classroom? Este posibil să monitorizăm activitatea elevilor pe fiecare temă/test/material publicat?
  2. Aţi menţionat în curs posibilitatea de a asocia un Guardian pentru un elev şi de a trimite informări. Cum asociem un Guardian?

Buna, Emanuela,

  • se poate monitoriza, insa dpdv tehnic unei scoli i-ar fi foarte greu sa implementeze sisteme de monitorizare, precum avem noi. Cel mai bine poti atribui minute fiecarui exercitiu si vei stii, daca sunt facute, cat timp au alocat.

  • aici poti gasi detalii pentru gardian https://www.youtube.com/watch?v=ZDAgOCIOLWA insa acestea sunt de preferat de facut de informaticianul scolii.

Buna ziua. Cand arhivam o clasa, aceasta dispare de la toti profesorii care au predat la clasa respectiva?

Multumesc!

Astept totusi un raspuns la acest mesaj. Cum trebuie sa procedez?

Buna ziua! Revin cu rugamintea de a schimba modalitatea de acordare a punctajului la teste. Daca am raspuns cu trei variante corecte din patru la o intrebare, cred ca este mai firesc sa obtinem un punctaj diferit de zero.
De asemenea, va rog sa imi spuneti daca putem posta exercitiile si testul zilnic pana la ora 24. Multumesc!